PKR Wajib Sedar Diri


Teman melihat isu pembahagian kerusi ini wajar dilihat secara serius dan hati yang terbuka oleh pemimpin-pemimpin PR terutamanya Parti keadilan Rakyat (PKR).

Kes ahli-ahli Parlimen dan ADUN PKR yang telah mengkhianati amanah rakyat sewajarnya dijadikan panduan yang paling utama apabila perbincangan pembahagian kerusi diadakan nanti baik di peringkat negeri mahupun pusat.

Teman sendiri selaku pengundi dalam Dun Behrang, sangat-sangat kecewa dan 'luka hati' apabila undi teman dikhianati oleh ADUN Behrang daripada PKR malahan turut mengalirkan airmata dengan kejatuhan Kerajaan Pakatan Rakyat Perak diatas pengkhianatan Adun-Adun PKR dan DAP ini.

Sangat tidak logik apabila PKR masih lagi berkeras mahu calon mereka bertanding di kerusi Dun dan Parlimen yang dikhianati oleh wakil rakyat mereka sendiri!. Teman masih boleh menerima permohonan maaf daripada DS Anwar Ibrahim atas pengkhianatan anak buahnya dan pengakuan salah pilih calon oleh beliau tetapi semuanya itu haruslah disusuli dengan keterbukaan menerima hakikat bahawa kerusi-kerusi lompat tersebut WAJIB diserahkan kepada calon-calon daripada parti-parti lain terutamanya kepada PAS yang selalunya menjadi jentera utama baik dari segi pilihanraya mahupun aktiviti masyarakat.

Seluruh kepimpinan dan penyokong PKR di kawasan yang berlakunya pengkhianatan ini seharusnya berlapang dada dan menerima keputusan untuk tidak dicalonkan wakil mereka sebagai calon pilihanraya mewakili PR atas sebab-sebab ini. Jika penyokong kuat PKR sendiri susah menerima hakikat pengkhianatan Wakil Rakyat PKR, inikan pula golongan atas pagar? Jauh sekali pengundi-pengundi daripada UMNO dan BN!

Kesimpulannya, ahli-ahli PKR dan kepimpinannya wajar memberikan peluang kepada parti-parti lain mewakili PR di kerusi Dun dan Parlimen yang telah dikhianati oleh wakil PKR ini. Sememangnya agak pahit untuk ditelah tetapi inilah hakikat yang perlu dihadami oleh semua. Bukanlah mudah sebenarnya bagi ahli-ahli PAS menghadapi kepahitan pengkhianatan wakil-wakil rakyat PKR dan DAP tetapi sesungguhnya sangat menyedari lagi pahit pengkhianatan ini pada ahli-ahli PKR dan DAP sendiri! || budakbalun

Beri Komen?

Komen la apa nak komen,tapi kalau boleh gunakan bahasa yang orang boleh faham dan berfikir,Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah....